تبلیغات همواره یکی از اصلیترین برنامههای هر سازمان و کسبوکار به شمار میرود. و مدیران به این باور رسیدهاند که معرفی خدمات یا ارائه محصولات به مخاطب تنها از طریق تبلیغات هدفمند امکانپذیر است. چنانچه مدیر یک سازمان، اداره یا کسبوکار هستید و به تولید تیزر تبلیغاتی در بجنورد نیاز دارید با ادامه این مقاله همراه باشید.

تیزر تبلیغاتی برای چه مشاغلی ضروری است؟
تقریبا بهطور کامل همهی سازمانهای دولتی و خصوصی و کسبوکارهای بزرگ و کوچک نیازمند بهرهمندی از تبلیغات هستند . تا بتوانند خدمت یا کالای خود را در زمان مناسب به مخاطب هدف خود ارائه کنند.
از آنجایی که ادارات و سازمانها عموما با افراد جامعه رابطه مستقیم داشته و مردم بهصورت دائم از خدمات سازمانها استفاده میکنند، لازم است اطلاعرسانی مربوط به خدمات به سرعت و با بهترین شیوه در سطح جامعه انجام شود.
سوالی که برای مدیران ادارات و سازمانها بوجود میآید این است که بهترین نوع تیزر تبلیغاتی برای هدف مدنظرشان چیست و محتوا به چه صورت باید تبدیل به تیزر شود. اگر بخواهیم این سوال را بهطور خلاصه جواب بدهیم، پاسخ این است که نوع تیزر بر اساس موضوع و هدف سازمان تعیین میشود تا بهترین بازدهی و بازخورد از سمت مخاطب دریافت شود.
در ادامه مقاله به بررسی انواع تیزرهای تبلیغاتی میپردازیم.
1. موشنگرافی
تیزرهای موشنگرافی پیام را بهصورت متحرک به مخاطب منتقل میکنند. موشنگرافی که آنرا موشنگرافیک هم مینامند، به چند شیوه متفاوت تولید میشود که مهمترین آنها شامل ویدئوموشن، ویدئورئال، استاپموشن، اینفوموشن و انیمیشن هستند.
در ویدئوموشن از ویدئوی گرافیکی برای تدوین موشنگرافی استفاده میشود. درحالی که برای تهیه ویدئورئال از تصاویری استفاده میشود که در فضای واقعی فیلمبرداری شده است.
2. فیلم صنعتی
همانگونه که از نام این گزینه پیداست، کاربرد اصلی آن مربوط به تهیه تیزرهای تبلیغاتی از فرایند تولید محصول در محیطهای صنعتی و تولیدی است. البته تیزر فیلم صنعتی محدود به خطتولید نیست و در سایر موضوعات مانند بررسی نکات برجسته محصول یا خدمت و اهداف مجموعه هم میتوان از این تیزر استفاده کرد.
3. تیزر تبلیغاتی شبکههای اجتماعی و سوشالمدیا
تیزرهایی که بهطور ویژه برای انتشار در شبکههای اجتماعی، سوشالمدیا و پلتفرمهای پخش ویدئو تهیه میشوند معمولا در جزئیات نسبت به سایر رسانههای دیجیتال مانند تلویزیون، دارای تفاوتهایی هستند. مخاطب این رسانهها غالبا نوجوان و جوان هستند و بههمین علت بیشتر موردتوجه سازمانها و اداراتی هستند که مخاطبشان در این رده سنی متمرکز شده است.
4. مستندهای شهری
تیزرهای مستند شهری معمولا به سفارش شهرداریها و ارگانهای دولتی تدوین و تولید میشود و هدف از ساخت آن، معرفی و ارائه فضای یک شهر، جریان زندگی، مکانهای تاریخی و تفریحی، مراکز صنعتی و تجمعات است. تصاویر این دسته از ویدئوها کاملا در فضای حقیقی ضبط شده و گوینده یا مجری جزئیات هر قسمت را به مخاطب ارائه میدهد.
5. تیزر تبلیغاتی تلویزیونی
ساخت تیزر تلویزیونی میتواند شامل هرکدام از چهار مورد فوق باشد . که بهطور ویژه برای نمایش در شبکههای تلویزیونی ملی، شبکههای استانی یا خانگی تدوین شده است. با توجه به عام بودن مخاطب تلویزیون، لازم است ملاحظاتی در استراتژی محتوایی این تیزرها لحاظ شده تا پیام موردنظر سازمان برای تمامی قشرهای جامعه قابل درک و فهم باشد.
جمع بندی
اطلاعرسانی اهداف و خدمات جزئی جداییناپذیر از هر سازمان، اداره و کسبوکار به شمار میرود . و بدون تبلیغات و اطلاعرسانی دقیق و بهموقع، ارائه بهینه خدمت یا کالا به مخاطب امکانپذیر نخواهد بود. نوع تیزر تبلیغاتی بر اساس ماهیت سازمان، اداره یا کسبوکار و مخاطبان آن انتخاب میشود تا محتوای تبلیغاتی ارائهشده بیشترین بازخورد را از سمت مخاطب دریافت نماید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.