عصاره برند (Brand Essence) یکی از ویژگیهای سازمانها و شرکتها است که به هویت اصلی شرکت شما اشاره میکند. در حقیقت عصاره برند در برندینگ ، هسته اصلی برای رشد شرکت شما است و مواردی مانند ارزشها، بیانیههای ماموریت و چشماندازهای آینده کسب و کار شما را مشخص میکند. به شما میگوید که شرکت و سازمان شما در چه وضعیتی قرار دارد و سپس شما را به سمت آیندهای روشن هدایت خواهد کرد.
اهمیت داشتن عصاره برند
اکثر شرکتهایی که در زمینه فعالیت خود موفق بودهاند، از عصاره برند بهعنوان قطبنما در تصمیمگیریها استفاده کردهاند. از طرفی این موضوع به شما، مشتریان و سهامداران کمک میکند تا نشان دهد که کسبوکارتان چه چیزی است و شما تصمیم دارید که چگونه باشد. در نتیجه اعتبار کسبوکار و فعالیتتان افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال عصاره برند ولوو امنیت و آرامش است، به همین دلیل این برند این موارد را در روند تولید محصولات خود قرار داده و توانسته اعتبار خود را افزایش دهد. به عبارت دیگر، عصاره برند یک ایده یا جمله است که میتواند درباره قلب و روح برند شما توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهد. توجه داشته باشید که بهتر است عصاره برند تغییر نکند و برای همیشه زنده بماند. بنابراین از اقدامات و رفتارهایی که به عصاره برند شما آسیب وارد میکند یا باعث تضعیف آن میشود، دوری کنید.
جهت بررسی عصاره برند و اصول برندینگ در کسب و کار خودتون میتونید از طریق لینک درخواست مشاوره خودتون رو ثبت کنید.
اصولی که باید برای توصیف عصاره برند رعایت کنید:
منحصربهفرد بودن Brand Essence از اولین اصولی است که باید رعایت شود. این موضوع برند شما را از دیگر رقبا متمایز میکند و به دیگر برندها نیز اجازه نمیدهد که هویت شما را عینا کپی و از آن استفاده کنند. دقت داشته باشید که عوامل متمایزکننده تنها موارد ملموس مانند قیمت و محصولات نیست، بلکه شما میتوانید خلاقیت به خرج دهید. از شیوههای گوناگونی برای تحریک احساسات مخاطبین استفاده کنید تا هویت برند شما شناخته شود.
پادکست این مقاله توسط محمد وحیدی خوانده شده، پیشنهاد میکنم از سایت با من در شهر قدم بزن بازدید کنید.
نظرات