هویت برند
از مهمترین مباحث برند سازی میتوان به هویت برند یا Brand Identity اشاره کرد که در رابطه با آن سوءبرداشتها و سوءتفاهمهای بسیاری وجود دارد. بهطوریکه اگر شما از صاحبان شرکتها و سازمانها بپرسید که آیا اقداماتی را در جهت ایجاد هویت برند انجام دادهاند یا خیر، مطمئنا میگویند که این کار را انجام دادهاند. اما هویت برند تنها ایجاد یک لوگو برای کسبوکار و تجارت شما نیست و تنها گامی کوچک در این مسیر خواهد بود.
هویت برند در حقیقت به ارزشها، نحوه ارتباط یک شرکت و سازمان با محصول، ارتباط با مخاطبین و احساسی که تمایل دارید افراد از برند و خدمات شما تجربه کنند مربوط میشود. در واقع هویت برند به یک سازمان و شرکت کمک میکند تا بتواند میزان وفاداری مشتری و حفظ آنها را افزایش دهد.
اهمیت هویت برند
برندینگ قوی میتواند باعث شود که هویت برند شما برای مدتها در ذهن و قلب مصرفکننده باقی بماند، حتی اگر برند شما برای مدتی فعالیت انجام ندهید. بدون شک چنین موضوعی میتواند در آینده تجاری برند شما تاثیرات مثبت بسیاری را به همراه داشته باشد.
برای مثال برند کوکاکولا یکی از قویترین برندهایی است که توانسته بهخوبی برند خود را معرفی کند، بهطوریکه شما با شنیدن نام آن رنگ قرمز، شعارهای تبلیغاتی و هر چیزی که تابهحال در رابطه با آن شنیدهاید را به خاطر خواهید آورد.
روشهای ایجاد هویت برند
- تحقیق و بررسی درباره مخاطبان، ارزش پیشنهادی و رقبایی که دارید.
- یک لوگو و ساختار برای برند خود تهیه کنید.
- نبایدهایی که باید در ایجاد هویت انجام دهید را بشناسید و از آنها دوری کنید.
- بهطور مداوم به برند خود نظارت داشته باشید و بازخوردهای هویتی که ایجاد کردهاید را نیز ببینید تا بتوانید تغییرات لازم را انجام دهید.
- از لحن و صدایی استفاده کنید که مخاطب تحت تاثیر قرار گیرد.
نظرات