نام تجاری یا Brand Name اولین و مهمترین قدم برای راهاندازی یک کسبوکار است، که باید به آن توجه ویژهای شود زیرا انتخاب یک نام تجاری نامناسب میتواند تاثیرات منفی زیادی در رشد آن داشته باشد.
به همین دلیل شرکتهای بزرگ، زمان و هزینه زیادی را صرف میکنند تا بتوانند نام تجاری مناسبشان را پیدا کنند.در صورتی که یک کسبوکار نتواند در ابتدای شروع فعالیت خود از یک نام تجاری مناسب بهرهمند شود، در آینده باید هزینههای فراوانی را برای تغییر و اصلاح آن در نظر بگیرد و این موضوع میتواند تاثیرات منفی بیشماری در امر بازاریابی برند داشته باشد.
انتخاب صحیح نام برند یک فرآیند دشوار و پیچیده است که برای انتخاب آن باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید. برای مثال:
- بهتر است، نام برند مناسب با حوزه فعالیت کسبوکار باشد.
- جذابیت بالایی برای مشتریان داشته باشد.
- نام برند در شبکههای اجتماعی قابل ثبت باشد.
- معنادار باشد، برای مثال میتوان به برند رد بول (گاو قرمز) اشاره کرد که در زمینه تولید نوشابه انرژیزا فعالیت میکند.
- کوتاه و متمایز باشد و بهراحتی در ذهن مخاطبان حک شود.
البته موارد فراوان دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اما با استفاده از این نکات میتوانید تا حدودی در انتخاب صحیح نام تجاری موفق باشید.
جالب است بدانید که طبق یک تحقیق که در سال 2010 در کانادا انجام شد، دانشمندان متوجه شدند که استفاده از یک ساختار تکرارشونده در نام برند میتواند باعث ماندگاری در ذهن مخاطبان شود، برای مثال میتوان به برندهای کوکاکولا، چینچین، کیت کت و مزمز اشاره کرد.
نظرات