عسل ماده ای است که در سطح جهانی مصرف می شود،از این رو وقتی تقاضا آن بالااست،عرضه نیز بسیار زیاد است.حال یک سوال مهم که مطرح می شود:
چگونه خود را در میان بازار فروش عسل متمایز کنید؟
شما به عنوان فردی که دارای یک کسب و کار در حوزه عسل هستید باید صاحب یک برند خوب باشید،چرا که یک برند خوب به کالای شما هویت می دهد باعث می شود محصول شما با محصولات خاص رقبای شما وارد رقابت شود.
شما می توانید این کار را با طراحی زیبا و خلاقانه بطری عسل یا طراحی لیبل عسل انجام دهید چرا که برای یک برندسازی خوب محصول شما باید دارای لوگو،طراحی،بسته بندی زیبا و خلاقانه،برند و… باشد.
برندسازی یک کار نیست بلکه یک برنامه بلند مدت برای افزایش درآمد و میزان فروش شماست.
برندینگ و طراحی این امکان را برای شما فراهم می کند که مشتریان شما فقط محدود به یک منطقه خاص نباشد بلکه این فروش آنلاین باعث می شود مشتری به همه محصولات و خدمات دسترسی پیدا کند.
چند اصل مهم برای برندسازی عسل:
- طراحی برند
- استراتژی برند
- طراحی برچسب بستهبندی
- طراحی نوآورانه بستهبندی به شکل بطری

قبل از بازاریابی عسل،اولین قدم برندسازی آن است زیرا یک گام مهم برای هویت برند محصول شما در بازار رقابت می باشد.نام برند ، طراحی لوگو ، برچسب ،داستان برند ، موقعیت و شخصی سازی از جنبه های ضروری برند سازی است.
یک برندسازی عالی برای عسل به دنیا نشان می دهد که برند شما چیست و چه چیزی را عرضه می کند تا نیاز مشتریان برآورده شود؛محصول شما ارگانیک بوده و مقوی و انرژی زا است ، یک شیرینکنندهی طبیعی و از آن مهمتر یک مادهی ارزشمند دارویی است ، یکی دیگر از خاصیت های ویژهی عسل درمان زخمها و سوختگی و ترمیم بافت های آسیبدیده است… .
برندسازی از طریق رنگ،شکل،سبک فونت،تصاویر و دیگر عناصر طراحی ارتباط برقرار می کند.
- طراحی برند:
لوگو دارایی برند شماست که باعث می شودبرند شما برای افرادی که برای کسب و کار شما مهم هستند قابل تشخیص و تاثیر گذار باشد.
طراحی برند مهم است که برند را زنده می کند و با مشتریان ارتباط برقرار می کند.
طراحی لوگوی عسل باید نشان دهنده ی احساس و ظاهر برند باشد که موجب تمایز محصول شود پس از آن داستان برند، رنگ، سبک فونت، به طراحی اضافه میشود.
آثار هنری پرکاربرد در برندسازی عسل:
زنبور عسل،گرده،قاشق عسل،کندو عسل است و اگر محصول برای کودکان باشد،لوگو باید دارای عناصر طنز و سرگرم کننده مانند زنبور عسل و بسیاری موارد دیگر باشد که هدف مخاطب را توجیه کند.
- استراتژی برند:
موقعیت یابی برند،موقعیت یا فضایی که در ذهن مصرف کنندگان ایجاد می کنید و مزیت و احساسات را منتقل می کنید که می خواهید آنها در مورد آن فکر کنند.
یک استراتژی موثر برای موقعیت یابی برند به حداکثر رساندن ارتباط مشتری وتمایز رقابتی در به حداکثر رساندن ارزش برند است.
- طراحی برچسب بسته بندی:
یک طراحی برچسب شیشه برای یک عسل عالی اولین قدم برای ماندگاری آن است.
برچسب اولین شاخص کیفیت و شناخت زیبایی اولین تجربه برند است که مشتریان با محصول شما دارند اطمینان حاصل کنید که طراحی برچسب بطری عسل باید توجه مشتریان را به مدت چند ثانیه از قفسه ها بگیرد.

تصاویر
تصاویر یا گرافیک باید حس و حال عسل را بدهد تصاویری که بروی برچسب عسل طراحی می شوند عمدتا به صورت گلدان،لانه زنبوری،گل زنبور عسل وکندوهای عسلی هستند.
براساس هدف مشتریان تصاویر را قرار دهید.اگر برای بچه ها باشد پس تصاویر باید دارای تصاویر کارتونی وظنز باشد که توجه والدین و کودکان را جذب کند.
رنگ
برچسب ها عمدتا در مورد عسل طراحی شده است جایی که نیمی از قسمت بطری شفاف است که نمایش رنگ اصلی عسل است.بهترین انتخاب رنگ هایی است که می تواند به بهترین شکل مطابقت داشته باشد،رنگ عسلی که می توان با آن تضاد ایجاد کرد.
از آنجایی که بسیاری از برند ها می گویند عسل آنها خالص و سالم است پس بهتر است این کار را انجام دهید.برای خوب جلوه دادن از رنگ های پرجنب و جوش مانند زرد یا از رنگ های پاستیلی و مشکی و سفید استفاده کرد که در بسته بندی ها دیده شده است.
فونت
تایپوگرافی که بروی برچسب خود ارائه می دهید بیشتر از کلمات ارتباط برقرار می کند.می تواند خلق و خوی را بیان کند،سبک را ایجاد کند و ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان را ایجاد کند.
شما میتوانید برای خلق هویت بصری خود از مشاورین دستاوا کمک بخواهید.
- طراحی نوآورانه بسته بندی به شکل بطری:
وقتی یک طرح زیبای برچسب عسل را برنامه ریزی می کنید،قدرت طراحی بطری عسل را دست کم نگیرید.امروزه ما می توانیم بسیاری از این جعبه ها را در خارج ببینیم.
طراحی شکل بطری عسل که می تواند یک مزیت رقابتی برای هر شرکتی باشد را اضافه کرد تا برجسته شوید.
به عنوان بک نمونه مناسب در برندسازی میتوانیم به برند آقای عسل اشاره کنیم.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.